Κυριακή, 14 Δεκεμβρίου 2014

Mουσικές χριστουγεννιάτικες δραστηριότητες


«Άγια Νύχτα» (Τραγούδι)

1)Τα παιδιά κάθονται σε κύκλο. Ένα αστέρι από χέρι σε χέρι. Η μουσική ξεκινά και όταν ακουστεί ο πρώτος στίχος η μουσικά σταματά. Όποιο παιδί κρατά εκείνη τη στιγμή το αστέρι πρέπει να επαναλάβει τραγουδιστά το στίχο.
2)Τα παιδιά χωρισμένα σε 4 ομάδες με διακριτικά χρωματιστά κορδελάκια στο χέρι. Ξεκινά η μουσική και στο άκουσμα του πρώτου στίχου η νηπιαγωγός σηκώνει ψηλά ένα χρωματιστό κορδελάκι, οπότε η ομάδα με το αντίστοιχο διακριτικό, ετοιμάζεται και στο σταμάτημα της μουσικής επαναλαμβάνει το στίχο που μόλις ακούστηκε./ Στον επόμενο γύρο η νηπιαγωγός δεν σταματά καθόλου τη μουσική αλλά σε κάθε επόμενο στίχο σηκώνει ένα κορδελάκι και οι αντίστοιχες ομάδες παιδιών τραγουδούν παράλληλα τον κάθε στίχο, σαν χορωδία με τον μαέστρο της!

«Λευκά Χριστούγεννα» (Χορός)
1) Τα παιδιά σε ζευγάρια χορεύουν με τη μουσική. Στο σταμάτημα της μουσικής αλλάζουν ζευγάρι, έτσι που στο τέλος να έχουν χορέψει όλοι με όλους.
2)Μουσικό τρενάκι: Τα παιδιά σε ζευγάρια χορεύουν. Ένα παιδί που είναι ο «μηχανοδηγός» κινείται ανάμεσά τους. Κάθε φορά διαλέγει ένα ζευγάρι και δίνει στα δυο παιδιά από ένα εισητήριο για το τρένο του. Τότε τα παιδιά αυτά πιάνονται πίσω από τον μηχανοδηγό και τον ακολουθούν, έτσι που στο τέλος όλα τα παιδιά να γίνουν ένα μουσικό τρενάκι.

«Τρίγωνα Κάλαντα» (Μουσικά όργανα)
1)Τοποθετούμε στο πάτωμα μουσικά όργανα τόσα όσα τα παιδιά. Τα παιδιά με το άκουσμα της μουσικής θα κινηθούν γύρω από τα μουσικά όργανα, όπως στις «μουσικές καρέκλες». Στο σταμάτημα της μουσικής ο καθένας πρέπει να πάρει στα χέρια του ένα μουσικό όργανο (προτείνουμε αυτό που έχει ο καθένας πιο κοντά του για να αποφευχθούν συγκρούσεις!). Όταν η μουσική αρχίσει ξανά αφαιρούμε ένα μουσικό όργανο από τη σειρά, οπότε και ένα παιδί θα μείνει στο σταμάτημα χωρίς μουσικό όργανο. Αυτό το παιδί βγαίνει από το παιχνίδι, αφού πάρει από τη σειρά, ένα οργανάκι της αρεσκείας του, με το οποίο και θα συνοδεύει το τραγούδι που ακούγεται όσο παίζουν τα υπόλοιπα παιδιά. Έτσι προς το τέλος του παιχνιδιού θα έχει σχηματιστεί μια μικρή ορχήστρα με κρουστά οργανάκια, που θα συνοδεύει το τραγούδι μέχρι που να αναδειχθεί ο νικητής!
2) Τα παιδιά χωρίζονται σε 2 ομάδες. Η μια ομάδα κρατάει ξυλάκια και η άλλη κουδουνάκια. Η πρώτη ομάδα, με τα ξυλάκια, συνοδεύει το τραγούδι και στο «Έι!» η ομάδα με τα κουδουνάκια σηκώνεται και κάνει ένα δυνατό χτύπημα με τα οργανάκια της. / Στην επανάληψη του τραγουδιού οι ομάδες αλλάζουν οργανάκια.

«Ο μικρός τυμπανιστής» (Ρυθμός – Μουσικά όργανα)
1)Τα παιδιά καθισμένα σε κύκλο. Ακούγεται το τραγούδι και ένα τύμπανο πηγαίνει από χέρι σε χέρι. Στο «ρα παμ παμ» όποιος κρατάει το τύμπανο εκείνη τη στιγμή παίζει στο τύμπανο το ρυθμό.
2)Η νηπιαγωγός κρατάει εικόνες που δείχνουν κινήσεις που πρέπει να κάνουν τα παιδιά π.χ. χτύπημα στα δάχτυλα, παλαμάκια, χτύπημα των χεριών στα πόδια, χτύπημα ποδιών στο πάτωμα κλπ. Ακούγεται το τραγούδι και στο «ρα παμ παμ» η νηπιαγωγός σηκώνει μια εικόνα και τα παιδιά πρέπει να χτυπήσουν το ρυθμό με τον τρόπο που υποδεικνύει η εικόνα.
«Χιόνια στο καμπαναριό» (Κίνηση – Μουσικά όργανα)
1)Τα παιδιά σκορπισμένα και καθισμένα στο πάτωμα. Μια νεράιδα με το μαγικό της ραβδί κινείται ανάμεσα τους, όσο ακούγονται τα λόγια του τραγουδιού. Στο «ντιν ντιν νταν» ακουμπάει τα κεφαλάκια μερικών παιδιών, ένα για κάθε ντιν και κάθε νταν. Τα παιδιά που ακουμπάει πρέπει αμέσως να σηκωθούν και να μείνουν όρθια. Στην επόμενη στροφή κάνει το αντίθετο ακουμπάει τα όρθια παιδιά κι εκείνα πρέπει να καθίσουν κάτω κ.ο.κ. έτσι που να συμμετέχουν όλα τα παιδιά.
2)Τα παιδιά κρατούν από ένα μουσικό όργανο και κινούνται στο χώρο χωρίς να χτυπούν τα όργανά τους, όσο ακούγεται το τραγούδι. Όταν ακουστεί το «ντιν ντιν νταν» σταματούν και χτυπούν το ρυθμό στα οργανάκια τους.

«Ω! έλατο» (Κίνηση – Χορός)
1) Ακούν προσεκτικά τους στίχους του τραγουδιού και κάθε φορά που ακούν τη λέξη «έλατο» , κάνουν μια κίνηση που έχουν προαποφασίσει, απλή π.χ. χτύπημα των ποδιών στο πάτωμα ή πιο σύνθετη π.χ. να σηκωθούν από τη θέση τους και χτυπήσουν παλαμάκια ή ακόμη και να αλλάξουν θέσεις.
2)Τα παιδιά χορεύουν ελεύθερα στο χώρο και όταν ακούσουν τη λέξη «έλατο» κάνουν μια στροφή γύρω από τον εαυτό τους.

«Πάει ο παλιός ο χρόνος» (Μουσικά όργανα – Τραγούδι)
1)Τα μουσικά όργανα στο πάτωμα. Τα παιδιά όσο ακούγεται το τραγούδι κινούνται ανάμεσα τους. Στο ρεφρέν παίρνουν το μουσικό όργανο που βρίσκεται πιο κοντά τους και συνοδεύουν με χτυπήματα το τραγούδι. Μόλις τελειώσει το ρεφρέν τα αφήνουν κάτω και συνεχίζουν.
2)Κάθε παιδί κρατάει ένα οργανάκι και όλα μαζί συνοδεύουν το τραγούδι που ακούγεται. Στο ρεφρέν σταματούν και μόνο τραγουδούν.

«O Aη Βασίλης πάλι θα “ρθει» (Μουσικά όργανα – Κίνηση – Χορός)
1) Ένα παιδί Αη Βασίλης και στο σάκο του έχει μουσικά οργανάκια. Τα παιδιά κάθονται σε κύκλο στο πάτωμα. Ο Αη Βασίλης κινείται γύρω από τον κύκλο και κατά διαστήματα αφήνει πίσω από ένα παιδί ένα οργανάκι. Αυτό το παιδί πρέπει να πάρει το οργανάκι του , να σηκωθεί και να ακολουθήσει τον Αη Βασίλη, παίζοντας το οργανάκι του. Ο Αη Βασίλης και γιορτινή του συνοδεία είναι εδώ!
2)Μια μεγάλη αγκαλιά! Τα παιδιά χορεύουν ελεύθερα στο χώρο. Η νηπιαγωγός κινείται κι εκείνη ανάμεσα τους κρατώντας ένα σκούφο του Αη Βασίλη. Απρόσμενα τον βάζει στο κεφάλι ενός παιδιού και τότε όλα τα παιδιά μαζί τον/την αγκαλιάζουν (με προσοχή όσο γίνεται!). Το τραγούδι συνεχίζεται, τα παιδιά χορεύουν και άλλο παιδί γίνεται ο Αη Βασίλης και δέχεται τη μεγάλη αγκαλιά των φίλων του!.
Πηγή: meleniro.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρουσιάστηκε σφάλμα σε αυτό το gadget

Προβολές σελίδας