Παρασκευή, 17 Οκτωβρίου 2014

Ψυχοκινητική αγωγή

Συγκέντρωσα αρκετά από τα ψυχοκινητικά παιχνίδια που συνδυάζουν μαζί με την κίνηση και τον ρυθμό, την κατάκτηση της γνώσης των αριθμών ή των γραμμάτων και σας τα παρουσιάζω...

ΤΟ ΤΟΥΝΕΛ:
Βάζουμε τα παιδιά και κάθονται σε δύο σειρές, το ένα πίσω από το άλλο με τα πόδια λίγο ανοιχτά. Ο πρώτος από το κάθε τούνελ πρέπει να σκύψει με το που ξεκινήσει η μουσική και να περάσει κάτω από τα πόδια όλων των παιδιών που έχουν φτιάξει το τούνελ και να πάει στο τέλος. Αυτό το επαναλαμβάνουν όλα τα παιδιά όταν έρχεται η σειρά τους.

Η ΑΡΙΘΜΟΔΙΑΔΡΟΜΗ:
Έχουμε τοποθετήσει στο πάτωμα στεφάνια. Τόσα όσα και τα παιδιά, σε δύο σειρές. Τα παιδιά έχουν χωριστεί και αυτά σε δύο ομάδες και έχουν παραταχθεί μπροστά από τα στεφάνια τους το ένα πίσω από το άλλο. Το πρώτο παιδί από κάθε σειρά, κρατάει στο χέρι του καρτελάκια με αριθμούς από το ένα έως το πέντε. Από δέκα καρτελάκια το κάθε παιδί. Με το σύνθημά μας τα παιδιά, ξεκινάνε τη διαδρομή τους. Πως; Κοιτάνε τα καρτελάκια τους και προχωράνε κάθε φορά, τόσα στεφάνια όσα τους λέει ο αριθμός. Φτάνουνε μέχρι το τέρμα και ξαναγυρίζουν. Γυρνώντας το παιδί στη σειρά του, δίνει τις καρτέλες στο επόμενο παιδί για να ξεκινήσει. Με αυτόν τον τρόπο, παίζουν όλα τα παιδιά. Ποια ομάδα θα νικήσει;

ΤΑ ΜΟΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ ΜΑΣ ΜΙΛΟΥΝ:
Αφού πρώτα έχουμε εξηγήσει στα παιδιά τους αριθμούς και έχουμε μάθει διάφορα ποιηματάκια για αυτούς παίζουμε το παιχνίδι, ως εξής: Βάζουμε κάτω καρτέλες με τους αριθμούς. Κάτω από κάθε καρτέλα συμφωνούμε να βάλουμε και κάποιο μουσικό όργανο. Για παράδειγμα, το ταμπουρίνο, κάτω από τον αριθμό 1. Το ντέφι κάτω από τον αριθμό 2, τα κουδουνάκια κάτω από τον αριθμό 3, το τρίγωνο κάτω από τον αριθμό 4. Τα ξυλάκια κάτω από τον αριθμό 5. Θέλουμε να ακούσουμε τα μουσικά όργανα να μας μιλούν; Ρίχνουν τα παιδιά το ζάρι, ένα – ένα με τη σειρά. Ποιόν αριθμό βλέπουν; Ανάλογα κατευθύνονται στο μουσικό όργανο και χτυπούν τόσες φορές, όσες τους λέει ο αριθμός στο ζάρι.

ΠΕΡΝΩΝΤΑΣ ΤΑ ΕΜΠΟΔΙΑ(δραστηριότητα αντίληψης χώρου)
Φτιάχνουμε διάφορα εμπόδια, όπως γέφυρες, βάζουμε κώνους, χούλαχουπ, βουνά (με καρέκλες) και αφήνουμε τα παιδιά να συνειδητοποιήσουν και να αντιληφθούν τον χώρο για να μπορέσουν τα περάσουν τα εμπόδια. Ταυτόχρονα γυμνάζουν το σώμα τους. Τα εμπόδια που μπορούμε να φτιάξουμε είναι ένα βουνό το οποίο πρέπει να ανέβουν και να κατέβουν, μετά να κάνουν ζιγκ ζαγκ από τους κώνους, να πηδήξουν μέσα στα χούλαχουπ μετρώντας τα, να περάσουν κάτω από την γέφυρα χωρίς να την γκρεμίσουν και στο τέλος να κάνουν μια κωλοτούμπα πάνω στα μαξιλαράκια.

ΜΑΝΤΕΨΕ ΓΙΑ ΠΟΙΟΝ ΑΡΙΘΜΟ ΣΟΥ ΜΙΛΩ:
Τα παιδιά είναι καθισμένα στον κύκλο. Κάτω στο πάτωμα έχουμε πολλά καρτελάκια με αριθμούς γυρισμένα όμως ανάποδα, ώστε να μην φαίνονται οι αριθμοί. Κάθε φορά, σηκώνεται και από ένα παιδί. Σηκώνει μία καρτέλα και την βλέπει μόνο αυτό. Στη συνέχεια χτυπάει τα χέρια του, ή τα πόδια του, ή πηδάει, τόσες φορές, όσες λέει ο αριθμός στην καρτέλα. Τα υπόλοιπα παιδιά μετρώντας τα πηδήματα ή χτυπήματα, πρέπει να μαντέψουν τον αριθμό. Γίνεται η επαλήθευση, δείχνοντάς μας το παιδί την καρτέλα και το παιχνίδι συνεχίζεται μέχρι να παίξουν όλα τα παιδιά. Παραλλαγή: Τα παιδιά μπορούν, βλέποντας τον αριθμό στην καρτέλα, να πάρουν τα ξυλάκια ή όποιο άλλο μουσικό όργανο θα συμφωνήσουμε και να το χτυπήσουν τόσες φορές, όσες ο αριθμός στην καρτέλα.

ΠΗΔΑ ΣΤΟ ΤΡΑΜΠΟΛΙΝΟ:
Έχουμε τοποθετήσει στο κέντρο του κύκλου το τραμπολίνο μας. Έχουμε όμως και ένα ζάρι με αριθμούς. Πόσες φορές θα πηδήξει το κάθε παιδί στο τραμπολίνο; Ρίχνουν το ζάρι και πηδάνε, τόσες φορές, όσες τους λέει ο αριθμός.

ΑΠΟ ΤΟ ΤΟΥΝΕΛ ΠΕΡΝΩ:
Έχουμε βάλει στο πάτωμα, ένα τούνελ. Στην έξοδο του τούνελ, έχουμε τοποθετήσει δύο στεφάνια, ένα δεξιά και ένα αριστερά. Μέσα στα στεφάνια έχουμε βάλει καρτελάκια με γράμματα. Τα παιδιά είναι όλα καθισμένα σε μία σειρά οκλαδόν και το παιχνίδι αρχίζει. Με κάποιο λάχνισμα, τα βγάζουμε για να δούμε ποιο παιδί θα ξεκινήσει πρώτο. Αυτό ξεκινάει λέγοντας τα εξής λόγια και συνοδεύοντάς το, τα υπόλοιπα παιδιά. « Από το τούνελ περνώ, στα στεφάνια σταματώ, φωνούλα θα πάρω και λέξη θα πω.» Διαλέγει μία καρτέλα με ένα γράμμα που αναγνωρίζει και λέγοντας μία λέξη επιστρέφει πίσω λέγοντας. « Πίσω γυρνώ, σε φίλο σταματώ, πες μου φίλε πρόταση και φύγε στο λεπτό.» Το παιδί σταματάει σε κάποιον φίλο του, σε όποιον θέλει και λέγοντάς του μία λέξη από το γράμμα που διάλεξε, τον προτρέπει να κάνει μία πρόταση, που να περιέχει τη λέξη αυτή. Μόλις ο φίλος την πει, φεύγει για να περάσει από το τούνελ και με τον ίδιο τρόπο να επιστρέψει και να συνεχιστεί το παιχνίδι, μέχρι να παίξουν όλα τα παιδιά.

ΜΥΤΗ ΦΤΕΡΝΑ ΠΡΟΧΩΡΩ:
Σχεδιάζουμε στο πάτωμα μία διαδρομή σε ευθεία γραμμή. Με χαρτοτέιπ, ή με κιμωλία. Στο τέλος της διαδρομής, έχουμε τοποθετήσει ένα στεφάνι και μέσα στο στεφάνι, έχουμε βάλει καρτέλες με γράμματα. Τα παιδιά είναι καθισμένα στον κύκλο και καλούνται ένα – ένα να κάνει τη διαδρομή λέγοντας και τα εξής λόγια: « μύτη φτέρνα προχωρώ και στο τέρμα σταματώ. Μια φωνούλα δέστε παίρνω και γυρίζω με κουτσό» Επιστρέφοντας το παιδί, πρέπει να αναγνωρίσει το γράμμα, να μας πει μία λέξη και να τη δώσει σε έναν φίλο του. Ο φίλος παίρνει τη φωνή και κάνοντας τη διαδρομή την αφήνει στο στεφάνι και παίρνοντας μία άλλη επιστρέφει για να συνεχιστεί το παιχνίδι και να παίξουν όλα τα παιδιά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρουσιάστηκε σφάλμα σε αυτό το gadget

Προβολές σελίδας